Veelgestelde vragen FAQ

Is Blox Xtra Opslag veilig?

Het gehele pand is voorzien van een geavanceerd 24-uurs camerabewakingssysteem. Zo kan alle activiteit in en rond ons pand door onze medewerkers precies gemonitord worden. Het beveiligingssysteem is aangesloten op de meldkamer van een gespecialiseerd beveiligingsbedrijf. Tevens houdt Securion een oogje in het zeil. Je ontvangt een toegangspas of eigen unieke pincode en je kunt je personeel individuele toegangscodes toekennen. Zo blijft voor jou altijd duidelijk wie, wanneer jouw unit heeft betreden en toegang tot het pand heeft gehad.

Wat zijn de openingstijden?

De receptie van BLOX Xtra Opslag is geopend van: dinsdag t/m vrijdag van 9.00-17.30 uur. Daarbuiten op afspraak. Het kan voorkomen dat we niet in de receptie aanwezig zijn, het beste kun je daarom met ons een afspraak maken.

De Selfstorage is gedurende het hele jaar, 7 dagen per week toegankelijk van 6:00 tot 23:00 uur.
24 uurs toegang op aanvraag.

Wat heb ik nodig om een opslagruimte te huren?

Om een huurovereenkomst af te sluiten heb je een kopie van een geldig legitimatiebewijs (paspoort, ID kaart) nodig en een geldige bankpas. Zakelijke huurders dienen ook een geldig uittreksel van de Kamer van Koophandel en het BTW nummer te overleggen.

Hoe lang moet ik huren?

De minimale huurperiode bedraagt een volle kalendermaand, wij hanteren geen maximale huurperiode.
Opzegging dient vóór de 15e van de maand te geschieden, om dezelfde maand uit te kunnen boeken.

Zijn de opslagruimtes droog?

Alle ruimtes zijn verwarmd, vocht- en vorstvrij. Het hele pand is goed geïsoleerd, geventileerd en heeft een constante temperatuur.

Kan ik tussentijds van grootte veranderen?

Ja, tussentijds overstappen naar een grotere of kleinere ruimte is kosteloos.

Kunnen jullie de goederen voor mij aannemen?

Voor bedrijven en instellingen hebben wij een gratis ontvangstservice van pakketten. Op die manier hoef je niet altijd aanwezig te zijn en kun je de goederen ophalen, wanneer het je uitkomt. Iedere zending kan worden gericht aan het opslagadres van BLOX Xtra Opslag. Gedurende de kantooruren worden dan de zendingen die aan jou zijn gericht door het BLOX team in ontvangst genomen. Omgekeerd is ook mogelijk, de koerier of transporteur kan zich bij de receptie melden waarna BLOX het verder afhandelt. Zodra de goederen zijn afgegeven of meegegeven zul je hiervan op de hoogte worden gesteld, middels een e-mail of telefoontje.

Zijn mijn opgeslagen goederen verzekerd?

Het extra verzekeren van je goederen is bij ons niet nodig. Wij raden je dan ook aan om contact op te nemen met je eigen verzekeringsmaatschappij. Zij zullen je polis dan splitsen waarbij BLOX Xtra Opslag als risicoadres vermeld zal worden. Hier zijn, zover bij ons bekend, geen extra kosten aan verbonden.

Hoeveel ruimte heb ik nodig?

Door middel van onze voorbeelden op de website kun je een inschatting maken hoeveel ruimte je nodig hebt. Wij raden je echter aan eerst de ruimte zelf vrijblijvend te bekijken. Natuurlijk helpen wij graag met het inschatten van de benodigde ruimte.

Hoe groot zijn de te huren opslagruimtes?

Er zijn opslagruimtes in diverse maten beschikbaar, variërend van 1 m³ tot 60 m³. Het is raadzaam eerst te berekenen hoeveel ruimte je nodig hebt, waarna wij je een ruimte op maat aan kunnen bieden.

Werken jullie met een wachtlijst en kan ik ook reserveren?

Het kan voorkomen dat een opslagunit van een bepaald formaat vol zit. In dat geval kunnen wij u op de wachtlijst plaatsen. Zodra de unit dan beschikbaar komt, wordt u door ons hiervan in kennis gesteld.

Wanneer u het contract niet meteen laat ingaan (de datum is nog niet zeker, twijfel tussen 2 formaten etc.) heeft u de keuze om één unit te reserveren tot maximaal één kalendermaand na de reserveer datum.
De kosten hiervan bedragen € 25,00 en worden in mindering gebracht op de eerste nota van de definitieve huurovereenkomst. Gaat de reservering niet door, dan komt de betaling te vervallen.

 

Hoe vervoer ik mijn goederen van en naar mijn opslagruimte?

BLOX Xtra Opslag biedt je gratis een aanhanger met huif aan, die je kunt gebruiken voor het vervoer van en naar jouw opslagruimte.

Hoe en waar kan ik laden en lossen?

Je rijdt met je auto, bestelbus of verhuiswagen door de toegangsdeur het laad- en losgedeelte in. Hier sta je droog, de overheaddeur zal automatisch sluiten waardoor je veilig en ruim kunt laden en lossen.

Hoe gaan de betalingen?

Je huurt bij ons per maand. Na de eerste betaling bij inschrijving (contant of pin) zullen wij de volgende betalingen via automatisch incasso verwerken. De factuur ontvang je rond de 17e van elke maand, de automatische afschrijving vindt daarna plaats aan het begin van elke nieuwe huurmaand.

Andere producten of diensten, bijvoorbeeld verpakkingsmaterialen, kun je contant betalen of pinnen.

Moet ik over opslag nog BTW betalen?

Over externe opslag hoeven particulieren geen BTW te betalen, omdat particulieren hiervoor zijn vrijgesteld. Zakelijke huurders dienen echter wel BTW te betalen over hun externe opslag.

Hoe moet ik opzeggen?

Je kunt maandelijks opzeggen en doet dit eenvoudig door ons hiervan schriftelijk of persoonlijk op de hoogte te stellen. Mailen of telefonisch mag ook, de opzegging is pas definitief wanneer je van ons een bevestiging hebt ontvangen.

Let op!
Om aan het einde van de maand uit te kunnen boeken, dien je vóór de 15e van die maand te hebben opgezegd.

Mijn vraag staat er niet bij. Wat nu?

Neem contact op met ons BLOX Team. Zij zullen je zeker verder helpen met jouw vraag. Bellen kan naar 074 / 246 93 50 maar natuurlijk kun je ook mailen naar info@bloxopslag.nl